و اما شبکه عصبی چیست؟ بخش اول

شبکه عصبی چیست؟ (بخش اول)

من فکر می کنم نیازی به ایجاد انگیزه و بیان ارتباط و اهمیت یادگیری ماشین و شبکه های عصبی را که از حال تا آینده به شدت مورد نیاز است، نباشد. اما آنچه که من می خواهم بگم این است که به شما نشان دهم که شبکه عصبی در واقع چیست با فرض اینکه هیچ پس زمینه ایی ندارید و کمک به تجسم کردن آنچه که آن را نه به عنوان یک عبارت مبهم بلکه به عنوان یک قطعه ریاضی انجام می دهد.

مغز چگونه میتواند اینهمه کار را بدون زحمت انجام می دهد.

همانطور که از نامش بر می آید شبکه های عصبی از مغز الهام گرفته اند، اما اجازه دهید آن را ریزتر بررسی کنیم. نورون ها چه هستند وارتباط آنها با هم به چه معنا است؟

در کامپیوتر خودتان تعداد زیادی از انواع برنامه های استفاده کننده از شبکه های عصبی وجود دارد و در سال های اخیر اینگونه تحقیقات رونق گرفته اند.

اما در این سری فیلم های مقدماتی من فقط می خواهیم به ساده ترین شکل و بدون هیچ زحمت اضافه به شبکه های عصبی نگاه کنیم.

آنچه که ما در مورد آن صحبت میکنیم، یک شبکه عصبی است که می تواند یاد بگیرد که عدد دست نوشته را تشخیص دهد، البته این یک مثال تقریبا قدیمی است.

این ویدئو فقط به ساختار جزئی از آن اختصاص پیدا کرده است و بیانی را دنبال می کند که منجر به یادگیری می شود. در حال حاضر وقتی که من می گویم نورون من می خواهم شما را به فکر کردن در مورد چیزی وادار کنم که یک مقدار عددی را نگه می دارد.

در این ویدیو گروه سازنده با بیانی بسیار گویا به توضیح شبکه های عمیق پرداخته است. امیدوارم بیشترین استفاده را ببرید.

*در ضمن توجه فرمایید که زیرنویس ماشینی است و قطعا بی اشکال نیست.

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را در بخش نظرات بپرسید، سعی میکنم به آنها جواب مناسب بدم.

دیدگاهتان را بنویسید